Tom Fellows - The Dim Distant Past

Eseri paylaş:
23,729 ₺ + KDV
Ölçü Seçimi:

Sanatçı: Tom Fellows

Boyut:

50x100 cm

Eser Detayları:

The Dim Distant Past, 50x100 cm, Thermoplastic Polymers, Car Paint, 2021

Tom Fellows

Tom Fellows, 1983’te İngiltere’de doğdu. Birmingham’da Sanat ve Tasarım eğitimi aldı.Ardından Cheltenham College’da heykel üzerine çalıştı. Bir süre San Francisco Headlands Center fort he Arts’ta çalışan Fellows, daha sonra mimari alanında yüksek lisans yapmak için Londra’ya döndü. 2010 yılında eşiyle tanıştıktan sonra İstanbul’a yerleşti. İstanbul’da çeşitli solo ve grup sergilerine katıldı. 2019 Contemporary İstanbul fuarında eserleri sergilendi. Heykel ve resim arasında bir yerde duran eserlerinin üretiminde kendini sürecin getirdiklerine ve malzemenin gücüne bırakır. Ona göre süreç, sonuç kadar önemlidir. Sanatçı, geçmişin ve geçen sürenin kaydını tutar.

Picasso, "Resim benden güçlü, ne isterse yaptırıyor bana.” der ve bitmemiş insan deneyimine, yaratıcılığa duyduğu hayranlıkla yaratılanı ikinci plana iter. Benzer bir durum Tom Fellows için de geçerlidir. Heykel ve resim arasında bir yerde duran eserlerinin üretiminde kendini sürecin getirdiklerine ve malzemenin gücüne bırakır. Ona göre süreç, sonuç kadar önemlidir. Sanatçı, geçmişin ve geçen sürenin kaydını tutar. Bu kaydı da eserlerinin bir parçası haline getirir ve boyanan metal yüzeyde bilinçli açıklıklar bırakır. Tıpkı rüzgar ve suyun kuvvetiyle yeryüzü katmanlarının, ya da sanatçının deyimiyle, "dünyadaki jeolojik kayıtların” açığa çıktığı gibi…

Malzeme ise daha farklı bir erk kurar Tom Fellows üzerinde. Katı cisimlere en uygun malzemeyi ararken atölyesinin bulunduğu Maslak Oto Sanayi’de keşfettiği araba boyası pek de yabancı olmadığı bir şeydir. İşaret boyacısı olan babasıyla vakit geçirirken aşinalık kazandığı boyalar, şimdi sanatının yönlendirici elemanlarındandır. Yüzey üzerinde istenilen katmanları sağlayan bu malzeme, Fellows’un beklemediği bir ilhama dönüşür. Boyanın yapısı, onu bir araç olmanın ötesine götürür. Sanatçıyı yönlendirir ve kontrolü ele alır. Yani Picasso’yla benzer bir durumu yaşar. Tabii bu noktada akıllara şu soru gelebilir: "Soyut sanatın sanatçıya sunduğu özgürlüğe ne oldu?”. Fakat, kendini malzemenin gücüne bırakabilmek de bir özgürlüktür ve Fellows da bu imkanı kullanır. Sanatı ve arzuları onu götürdüğü yere kadar da bu güçten faydalanacağını söyler.