Victor Vasarely - Optik Yanılsama

Eseri paylaş:
6,356 ₺ + KDV
Ölçü Seçimi:

Sanatçı: Victor Vasarely

Boyut:

50x44 cm (Çerçevesiz), 62x55 cm (Çerçeveli)

Eser Detayları:

Teknik: Litograf Baskı
Edisyon No: 28/100

Victor Vasarely

Victor Vasarely, 1906 (Ö. 1997) yılında Macaristan’da doğmuştur. Budapeşte Üniversitesi'nde tıp okuyan Victor Vasarely, aynı zamanda Podolini-Volkmann Akademisi ve Mühely Akademisi'nden mezun olmuştur. Victor Vasarely, Macar asıllı Fransız ressamdır. İç içe girmiş kareler, yuvarlaklar, elipsler, yamuklar ve çokgenler ile çok renkli bir soyutlamaya ulaşarak Op Sanatı'nın en önemli temsilcilerinden biri olmuştur.

Göz, sanatın varlığı ve devamlılığının tek vazgeçilmezidir. Bu görsel dünyanın tarihi boyunca en temel ilkeler ve kurallar bile arkada bırakılmış ve birçok yeni kabul kendine yer bulmuştur. Fakat değişmeyen görmenin konumudur.

20. yüzyılın çeşitli sanat akımları içerisinde özellikle bir tanesi görmenin üzerine gider. Optik Sanat ya da Op Art olarak adlandırılan bu akımda renkler ve geometrik şekiller ön plana. Çünkü amaç, optik bir yanılsama yaratmaktır ki bu en iyi renkler arasında kontrast ve şekillerin belirli kompozisyonlarıyla sağlanır.

Yapıtlarında görsel bir devinim egemen olan Victor Vasarely, çağdaş sanatın önemli temsilcilerinden ve op art akımının öncülerindendir. Vasarely tuvalden çıkmış gibi görünen yüzeylerde çeşitli optik yanılsamalarla derinlik ve boyutsallık öneren karmaşık soyutlamalar yaratır. Victor Vasarely eserlerini renk, biçim ve deseni birbirine bağlı tek bir unsur olarak sunar. Op Sanat, olgun eserlerinin odak noktası için kritik bir kavramdır.

Victor Vasarely, 1925’te tıp eğitimine başlar. Fakat, resim üzerine çalışmak istediğinden üniversitesinden ayrılarak akademiye girer. Budapeşte'deki Bauhaus hareketinin merkezi olan Muhely Akademisi'nde sanatsal çalışmalarına devam eder. Burada, renk teorisyeni ve sanatçı Josef Albers'in çalışmalarından derinden etkilenir. Wassily Kandinsky gibi sanatçılarla tanışır ve onlardan beslenir. Vasarely'nin erken çalışmaları daha çok renk teorisi ile ilgiliyken, 1950'ler ve 1960'larda çalışmaları iki boyutlu yüzeyin optik potansiyeline odaklanır.

İzleyicinin gözünü aktif olarak meşgul etmek ve iki boyutlu yüzey boyunca kinetik enerji hissi vermek için karmaşık ve renkli desenler kullanmaya başlar. Vasarely'nin eserlerinde, yaşamı boyunca kapsamlı bir şekilde keşfetmeye devam ettiği geometrik biçim ve içsel bir endişe görülür.